Brunnbybadet

Idag har jag varit med min klass vid Brunnbybadet, och jag är död efter det?
Några cyklade, några åkte moppe och några gick..
Jag, Sanna, Emil, Emilia, Erika, William, Wictor & våran lärare Anna gick dit, och snacka att det var långt den vägen som vi gick. Vi skulle ta en "genväg" som Emilia's pappa hade berättat om, när man kommer under bron där borta vid statoil. Den vanliga vägen var 4km och vi hade varit där på 25-30 minuter. Men vi tänkte " Tar vi genvägen kommer vi ju dit ännu snabbare! " Jovisst..
Vi gick upp vid Hundbruksklubben, som det heter. Efter att vi kommit dit skulle vi följa en grusväg in i skogen, ta höger och sen skulle vi vara framme efter ett tag? Men jo, vi gick på den där jävla grusvägen, tog höger och fortsatte på en grusväg. Sen kommer vi fram till ett privat villaområde, där vi inte kunde gå längre? Vi såg en gubbe på ängen och frågade om vägen, som han förklarade. Klart som fan går alla i hela klassen åt fel håll iallafall, rakt in i skogen? Både jag och Sanna hatar skogen, eller ja.. Iallfall jag då! Jag klarar inte av att gå i skogen, knappt. Så jag och Sanna tog en annan stig och fortsatte in i skogen, för stigen ledde dit.. -.-
Men ja, efter en timme och en kvart såg jag motorvägen, jag sprang ut från skogen, slängde mig på asfalten och pussade marken. JAG PUSSADE MARKEN. Jag har faktiskt ögonvittnen, jag har aldrig varit så glad i hela mitt liv!
När vi kom dit så badade vi, sen skulle vi typ gå igen? Eftersom att vi kom dit så jävla mycket senare än alla andra så ville alla dra typ en kvart efter att vi kommit fram, haha? Jag tog min Djurgård'ströja som jag gjort på slöjden, tog av mig alla kläder jag hade på mig ( förutom underkläderna då ) och tog på mig den tröjan som slutar en bit under rumpan, så gick jag hem i det. Kan ni tänka er att gå 4 eller ja, 5 kilometer blöt?
Så ja, nuuu har jag "skavsår" på mina ben, på innesidorna. Det blödde som fan när jag kom hem, eftersom att det hade skrapat mot varandra så de hade rivits upp, bara för att jag inte tog med mig någon handduk dit?
Det är härligt, nu kan jag knappt gå ordentligt utan att jag typ skriker av smärta.. Dagen innan skolavslutningen, härligt! Just nu har jag lindat in det, för vad ska jag annars göra liksom..? Ska smörja in det ikväll och verkligen hooooppas på att det blir bättre tills imorgon, DET ÄR JU SKOLAVSLUTNING FÖR FAN?
Nu ska jag röka, jag skakar av sughet, haha?

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Knivsta

RSS 2.0