Jag längtar till skolan

Jag vet inte varför, men jag vill börja skolan nu igen. Är lite halvt trött på sommarlovet, vill börja på gymnasiet och känna hur det börjar på allvar.
Allvar? tänker ni. Du ska ju börja på sjögrenska?
Men so what? Det är fortfarande en skola. Döm mig inte för att jag inte klarade hela skolan. Det är faktiskt ingen barnalek för en sån som jag. Thunmanskolan är den sämsta skolan som finns. Dom ser ingen hänsyn till oss med lite problem. Dom sätter oss i en mindre grupp och ger oss extralektioner före och efter skolan. Hur mycket hjälper det?

Dom säger att jag ska få göra nationella proven i en mindre grupp, med dom som jag går extramatte med.
Men vad hände? Det var tre olika klasser som gjorde provet tillsammans.
Vi var 24 st ungefär vid varje nationellt prov. Hjälpte det? Nej. Det var 18 stycken i mitt egna klassrum, dom som inte behövde gå på extra matte. Varför kunde jag inte suttit där istället? Där det inte är lika mycket folk.
Men nej, jag passade inte in i den gruppen. Dom var för bra för mig.
Kul att höra.

Nu när jag börjar på Sjögrenska (en liten skola i Knivsta) så hoppas jag att det ska gå bättre.
När jag var på intervju där såg dom bara till att jag skulle ha det bra när jag börjar där.
Inte se till att jag var med på lektionerna, inte se till att jag lyssnade på läraren.
Dom tänkte på hur dom skulle göra för att jag skulle vilja komma på lektionerna, dom ger mig inga prov (knappt), för att jag har problem med sånt.

Sånt uppskattar jag.

Nu blev det bara massa klagomål på min gamla skola. Men dom förtjänar det fan.
Jag har inget annat än kuggat på den skolan.

Jag blev glad för mina G'n på proven. Ingen förstod det. Dom snackade bakom min rygg för att dom trodde att jag var ute hela nätterna istället för att plugga.
Visst kan det ha blivit så också ett par gånger, det ska jag inte förneka.

Men jag har fan suttit uppe hela nätterna och pluggat också. Tro det eller ej, vissa nätter har jag inte fått någon sömn för att jag måste plugga på ett prov eller liknande.

NU TÄNKER JAG SLUTA SNACKA OM SÅNT HÄR. JAG BLIR DEPRIMERAD BARA JAG TÄNKER PÅ DET.
JAG KOMMER SAKNA MIN KLASS, DET VAR DEN BÄSTA SOM FINNS.
MEN JAG ÄR REDO FÖR EN FÖRÄNDRING, GAMLA JOSEFINE SOM PRECIS GICK UR NIAN MED 4 IG FINNS INTE KVAR LÄNGRE. JAG TÄNKER KÄMPA NU. SLUTA VARA SÅ YTLIG OCH LAT.
JAG SKA FAN KLARA GYMNASIET. ÄR TRÖTT PÅ ATT ALLTID LIGGA EFTER.

PUSS PÅ ER


Detta var jag hela 7-9n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Knivsta

RSS 2.0